Back Office Sales Coordinator - German & English speaking
ref. szám: 6/6/2025/BT/2753
Az Enloyd kifejezetten szakértők és vezetők kiválasztására szakosodott fejvadász- és személyzeti tanácsadó cég. Magas színvonalú munkaerő-kiválasztási és HR-tanácsadási szolgáltatásaival a bizalmi partnerkapcsolatok kiépítését célozza meg mind megbízóival, mind jelöltjeivel egyaránt. A gazdaság minden területére specializált tanácsadóink a legnagyobb nemzetközi vállalatoknak, valamint meghatározó hazai cégeknek nyújtanak szakértő- és vezető kiválasztási szolgáltatásokat.
Pontosan meghatározzuk a munka specifikus jellegét, osztályozva a kulcskészségeket és a szükséges képesítéseket. Küldetésünk nem csak egy olyan jelölt megkeresése, akinek kompetenciái megfelelnek az adott álláshirdetés követelményeinek, hanem mindenekelőtt olyan álláshely, amely megfelel a jelölt elvárásainak.
Our client is a one of the world's leading stainless steel processors. With their state-of-the-art machinery and expert R&D team, they can manufacture complex equipment and products of outstanding quality. They have a solid reputation in the Western European HoReCa and healthcare sector. Precise work, innovation and quality are their trademarks.
Join their growing team as a Back Office Sales Coordinator – English AND German speaking to support the DACH region.
Place of work: Budapest: on-site with 1 day home office after probation
What our Client expects from you?
- Intermediate education
- Knowledge of MS Office
- Quick problem-solving ability
- Ability to work independently
- English and German B2 or higher level of language proficiency, both spoken and written
- An advantage: Call center experience / IT help desk experience / Experience in logistics experience / Customer service experience / Transitional experience an advantage
What are the daily tasks?
- Establishing good relationships with internal and external partners
- Keeping in touch with designated clients both by phone and e-mail
- Order management from order entry to invoicing within the specified deadlines; preparing credit notes
- Answering general product-related questions, primarily about possible delivery times
- Checking order data with information in the company ERP system
- Updating customer master data (contacts, order updates, etc.)
- Arranging freight primarily with parcel delivery service providers
- Preparing advance request letters and advance invoices
- Receivables management (continuous follow-up and reminders to customers)
- Complaint and return handling
- Supporting company goals by achieving the goals assigned to the department
- Preparing long-term supplier statements
- Performing other tasks as instructed by the managing director or direct superior
What our Client offers for you?
- Competitive salary and benefits package
- Continuous professional challenges
- Professional development opportunities