Facebook Pixel

Kedvenc ajánlatok

Employer Branding esettanulmány

Esettanulmányok

Employer Branding esettanulmány

Történet Történet

Banki szférában aktív, nemzetközi ügyfelünk egy employer branding kutatás kapcsán keresett meg bennünket. A cég kiváló brandje ellenére toborzási kihívásokkal küzdött.  A HR vezető a teljes EMEA terület egyedüli felelőseként túlterhelt volt, így a gyenge brand további problémákat okozott.


Cél és kihívás Cél és kihívás

Ügyfelünk a kialakult nehéz helyzetben azzal fordult hozzánk, hogy vizsgáljuk meg az általuk meghatározott szakemberek körében azt, hogy milyennek ítélik meg a vállalat márkáját, a piaci információk szerint milyen munkáltatónak gondolják, illetve ha van tapasztalatuk, akkor milyennek találják a toborzási folyamatokat.

Cselekvési terv Cselekvési terv

A segítségnyújtás kezdetén felmértük az ügyfelünk nehézségeit és pontos igényeit. Ezt követően részletesen kidolgoztuk és ismertettük a kutatási módszertanunkat, a felmérésünk eszközeit és lépéseit. A kutatás során több, mint 3000 releváns munkavállaló véleményét kértük ki többek között a következő kérdésekben:


  • Mit gondolnak a vállalatról és karrierlehetőségeikről?
  • Milyen szívesen dolgoznak vagy dolgoznának a cégnél?
  • Milyen gyakran és milyen platformokon találkoznak az álláshirdetéseikkel, milyen véleménnyel vannak azokról?
  • Vesznek vagy vettek-e már részt korábban náluk kiválasztási folyamatban?
  • Adott szempontok alapján milyennek találják partnerünket a versenytársaihoz viszonyítva? 

Folyamat Folyamat

Az ügyféligények pontosítása és az egyedi kutatási stratégia, illetve módszertan kidolgozását követően elindult az adatgyűjtés. Az adatokat országosan, három szakterületen dolgozó, angolul minimum középfokon beszélő munkavállalóktól gyűjtöttük. Az adatgyűjtési eszközeink széles palettán mozogtak. A teljes adatgyűjtési folyamat több mint 2 hónapot ölelt fel. 

Hatások Hatások

A kutatás pozitív hatásait már az adatgyűjtés során tapasztaltuk. Több olyan munkavállalóval beszéltünk, akik gondolkodtak a munkahelyváltáson, de nem tudták, hogy partnerünknél több, számukra releváns nyitott pozíció is van, így az Enloyd sikeresen irányított több potenciális munkavállalót a vállalat karrieroldalára.


Felhívtuk figyelmüket a megfelelően targetált álláshirdetések fontosságára is, például a budapesti álláskeresők megszólítása más nyelvi és marketing eszközökkel működik hatékonyan, mint a vidéki álláskeresők esetén.

Az interjúk során néhány munkavállaló szóbeszédek alapján alkotott negatív véleményt a partnerünkről, ami a velünk való egyeztetés és pontos adatok alapján módosult, így javítottuk a vállalat munkaerőpiaci megítélését. A legfőbb hatásokat most várjuk, miután Ügyfelünk az adatok prezentálását követően átdolgozta az employer branding, marketing és recruitment stratégiáját és több javító intézkedést eszközölt.


Az általunk javasolt változtatások megerősítésként hatottak a HR vezetőre, aki már korábban is megfogalmazott Employer Branding ajánlásokat a vezetőség felé, de így már magabiztosabban tudta képviselni álláspontját.


Egyediség Egyediség

Minden kutatásunk legfőbb jellemzője és előnye az egyediség. Az egyéni igényekre szabott kutatási módszertan meghatározásával és az ügyfelünkkel való folyamatos kapcsolattartással olyan terméket tudunk szolgáltatni, amivel - mint a jelen esetben is – egy vállalat működésének marketing, employer branding és/vagy recruitment stratégiáját tudjuk optimalizálni. Ügyfelünk érezte és tapasztalta, hogy vannak nehézségei, de a kutatási eredményeink megismeréséig nem tudta azokat pontosan meghatározni, így javító intézkedéseket sem tudott eszközölni. A jelenlegi, dinamikusan változó munkaerőpiaci környezetben egy vállalat úgy tud lépéselőnyre szert tenni versenytársaihoz képest, ha tisztában van értékeivel és azt megfelelő módon képviselni is tudja. Az Enloyd ebben tud személyre szabottan segíteni Employer Branding kutatásaival. 



Segíthetünk az Önök cégének is? Vegye fel velünk a kapcsolatot az enloyd@enloyd.hu emailcímen.




Olvassa el a Behaviour magazin cikkét Employer Branding tevékenységünkről itt

3000 megkérdezett alkalmazott

3 szektor

99% munkáltatói ismertség

Érdekesnek találta?

Lépjen velünk
kapcsolatba

Érdekel