Employer Branding
Munkáltatói márkastratégia & toborzásmarketing
A korlátlan oktatási lehetőségek, a technológia fejlődése és a munkavállalói/vállalati specializáció erősödése egyaránt hozzájárulnak ahhoz, hogy manapság jóval nehezebb kitűnni a piacon. Egy jó munkáltatói márkastratégia segítségével azonban valódi versenyelőnyre tehet szert. Azt javasoljuk munkáltató ügyfeleinknek, hogy készítsenek stratégiát saját márkaimázsuk fejlesztésére, és használják ki az ebből adódó lehetőségeket.
A munkáltatói márkastratégia olyan tevékenységek összessége, melyek végső célja egy stabil és pozitív márkaimázs kialakítása - a vállalaton belül és kívül egyaránt. Ez magában foglalja a munkavállalók felé közvetített vállalati kultúránkat, illetve a vállalat munkája által generált, a munkavállalók és a lehetséges jelöltek által észlelt értékeket is. Az Enloyd segít ügyfeleinek egy ilyen átfogó stratégia megalkotásában, kezdve a vállalat aktuális helyzetének feltérképezésétől, az eszközök kiválasztásán és a feladatok ütemezésén keresztül egészen a stratégia megvalósításáig. A projektekhez szükség esetén Piackutatási és HR Tanácsadó szakértőink is támogatást nyújtanak.
Megoldásaink az alábbi területekre fókuszálnak:
- Imázs
kutatás
- Munkáltató
márkastratégia
- Toborzásmarketing
- Jelöltélmény
- A
kiválasztott közösségi média csatornák támogatása
- Toborzási
eszközök kialakítása
- Tanácsadás
- Egyedi
megoldások - bármi, amire szüksége lehet.
A munkáltatói
márkastratégiával kapcsolatos szolgáltatásunkat három jól elkülöníthető szakaszra
bontjuk. Fontos megjegyeznünk, hogy minden projektet az ügyfél egyedi
igényei alapján tervezünk meg, így az eredmények is eltérőek lehetnek.
A stabil munkáltatói márkastratégiák alapja minden esetben az EVP, a munkáltatói értékajánlat, vagyis az a hozzáadott érték, amit a munkáltató a munkavállalóinak nyújtani tud.
Gyakran tapasztaljuk ügyfeleinknél munkáltatói márkastratégiával kapcsolatos megkeresések esetében, hogy nem határozták meg munkáltatói értékajánlatukat, nincs javadalmazási politikájuk, nem tervezik tudatosan munkavállalóik karrierútját, stb. Az Enloyd tanácsadói mindezekben segíteni tudnak. Ha gyors eredményre van szükség, akkor toborzásmarketing módszerek alkalmazását javasoljuk.
Mielőtt Toborzásmarketing szolgáltatásunkat választja, fontos tudni a különbséget az alábbiak között:
- Outbound marketing, vagyis a szervezeten kívül célcsoportokra irányuló marketing tevékenységek.
- Inbound marketing, vagyis olyan tartalommarketing, amely arra ösztönzik a jelölteket, hogy a saját igényeikre szabott tartalmak miatt saját akaratukból látogassanak el a vállalat weboldalára.
Mindkét
tevékenység elengedhetetlen ahhoz, hogy a Toborzásmarketing stratégia sikeres
lehessen.