Facebook Pixel

Kedvenc ajánlatok

Elégedettségi és elhivatottsági felmérés

Esettanulmányok

Elégedettségi és elhivatottsági felmérés

Történet Történet

Egy üzemanyagiparban működő ügyfelünk jelentős szervezeti átalakuláson ment keresztül: egyesült egy szintén az üzemanyagiparban működő vállalattal. Az átalakulás az ügyfelünk szolgáltatási palettájának komoly szerkezeti módosításaival járt, melynek részeként bővíteni kellett tevékenységeit, egy teljesen új ügyfélszegmenst megcélozva. A fúziót követő évben Ügyfelünk szerette volna felmérni, hogy munkavállalói mennyire elégedettek és mennyire elhivatottak mindennapi munkájukban, s ez alapján meghatározni, hogy milyen területeken érdemes további fejlesztéseket végrehajtani.


Cél és kihívás Cél és kihívás

A fúzió teljesen megváltoztatta a vállalat szervezetét. Az új, egyesített vállalat munkavállalói immár két teljesen eltérő vállalati kultúrát képviseltek. Az új struktúrában volt, aki új munkakörbe került és ezzel új feladatai lettek. Mindez közvetlenül is kapcsolatban állt azzal, hogy a vállalat kivonult a korábbi piaci szegmensből és egy új szegmens célzott meg szolgáltatásaival. A fentieken mellett az új helyzetben voltak olyan munkavállalók, akiknek naponta közel 120 km-t kellett ingázniuk a munkába.

Korábban a vállalat nem végeztetett hasonló felmérést, de a jelenlegi megbízásunk a fúzió miatt már összesen hét európai uniós országot érintett.

Cselekvési terv Cselekvési terv

A megbízás kezdetén bemutattunk az Ügyfelünknek egy olyan átfogó tervet, melynek részét képezte a munkavállalói elégedettséget és elhivatottságot meghatározó főbb szempontok felmérése. Ilyen szempontok: a munkahelyi légkör, a felelősség, a tárgyi környezet, a munkaeszközök, a fix és mozgóbér rendszere, a szakmai kapcsolat minősége a munkatársakkal és a felettesekkel, illetve a vállalati kommunikáció átláthatósága.


Folyamat Folyamat

Az Ügyfél munkatársaiból olyan fókuszcsoportokat alakítottunk ki, ahol észlelhetőek voltak mindazon problémák, melyek negatív hatást gyakoroltak a munkahelyi elégedettségre, illetve elhivatottságra. Ezt követően összeállítottunk egy kérdőívet, azokra a problémakörökre fókuszálva, melyeket korábban meghatároztunk. Ezt a szervezet minden munkavállalója megkapta – vagyis a felmérés az Ügyfelünk 7 vállalatát érintette az Európai Unión belül. Két hét elteltével összesítettük a válaszokat, és ezek alapján elkészítettünk egy átfogó, összefoglaló jelentést.

Hatások Hatások

A felmérés eredményeit ismertettük a vállalat vezetőségével és munkatársaival, majd a jelentés részletes megvitatására workshopot szerveztünk. A munkavállalók kisebb csoportokba osztva közösen dolgoztak ki javaslatokat arra, hogy miként lehetne javítani a munkavállalói elégedettséget és elhivatottságot. A projektcsoportokban kidolgozott megoldások túlnyomó részét a vállalat vezetősége meg is valósította. Mindez pozitív hatást gyakorolt a szervezeti kultúra egységesítésére, és megmutatta, hogy az átalakulás ellenére a vezetőség nyitottan áll az alulról érkező kezdeményezésekhez.


Egyediség Egyediség

Az Ügyfelünk részére elvégzett munkavállalói elégedettségi és elhivatottsági felmérés valóban innovatív kezdeményezés volt a vállalat életében. A tevékenység 7 európai országot ölelt fel, és számos olyan tényezőt vizsgáltunk, amely a munkavállalókra hatással lehet. Köszönhetően az átfogó megközelítésnek és annak, hogy felmérés ütemezésénél tekintettel voltunk a szervezet egyedi igényeire, olyan eredményekre jutottunk, melyek valódi változásokat indítottak el Ügyfelünknél.





7 európai ország

4 hónapnyi munka

1 projektcsapat

7 kidolgozott megoldás

Érdekesnek találta?

Lépjen velünk
kapcsolatba

Érdekel