Assessment Center
Esettanulmányok
Történet
FMCG területen lévő egyik ügyfelünk a megfelelő jelölt kiválasztásával kapcsolatban kért segítséget a toborzás során. A megfelelő jelölttől egyrészt célorientált gondolkodást, másrészt erős soft skill-eket és kapcsolatteremtő képességet vártak.. Mindkét terület kulcsszerepet játszott a leendő csapat irányításában és az ügyfél szervezeti kultúrájában is.
Cél és kihívás
A megfelelő menedzser kiválasztása kulcsfontosságú szempont, amely befolyásolja az egész csapat hatékonyságát. Kiváló vezetési képességeik csökkenthetik az alkalmazottak fluktuációját, ami időt és költségeket takarít meg a cég számára.
Például egy rosszul sikerült kiválasztás közvetlen költségeit úgy lehet kiszámítani, hogy a jelölt próbaidőszakát megszorozzuk a havi fizetésükkel. Az vezetői pozíció esetén például ez lehet több milliós veszteség, 2 000 000 FT-os bruttó fizetéssel + a munkáltató egyéb költségeivel számolva. Nem szabad megfeledkezni arról a veszteségről sem, amely egy inkompetens menedzser kiválasztásakor jelentkezhet - a csapatban zajló forgalom, a vállalat rossz pénzügyi eredményei és egy újabb személy felvételének költségei.
Cselekvési terv
A pozícióval kapcsolatos elvárásokkal és az Ügyfél útmutatási alapján dolgoztuk ki az ütemtervet. A cselekvési tervet két hét időtartamra vonatkozott, mely során a jelöltekkel egyéni interjúkat is terveztek, a végső döntés meghozatalának elősegítése érdekében.
Folyamat
Tevékenységünk alapja az volt, hogy megegyezzünk az adott pozícióval kapcsolatos kulcskompetenciákban és az újonnan alkalmazott alkalmazott elvárásaiban. Mindegyik jelölttel egynapos üléssorozatokat tartottunk, amelyek során egyéni és csoportos feladatokat kellett elvégezniük, ellenőrizve, hogy rendelkeznek-e a szükséges készségekkel, és képviselik-e a szervezetben kívánatos kommunikációs stílust a csapattal. Az összefoglaló erősségeket és területeket tartalmazott, amelyekben a potenciális munkavállalót tovább kell fejleszteni, különös tekintettel az előre meghatározott kulcsterületekre.
Hatások
A folyamat az új vezetői beosztású jelöltek kiválasztásával zárult le, az Ügyfél elvárásainak megfelelően, és a szervezet vezetési kultúrájához alkalmazkodva.
Egyediség
Az Értékelő Központ megkövetelte, hogy az egész folyamatra egyedi megközelítést alkalmazzunk. Tevékenységünk első szakaszától a jelölt részletesen kidolgzott profiljára támaszkodtunk, amelyet az Ügyféllel folytatott interjú és a szervezet alapos elemzése alapján dolgoztunk ki.