HU
Enloyd logo
PL EN CZ
Enloyd logo
EN HU

Kedvenc ajánlatok

Onboarding a COVID 19 idején

Esettanulmányok

Onboarding a COVID 19 idején

Történet

Legtöbb ügyfelünk március közepén néhány nap leforgása alatt dolgozta ki a home office rendszert és tette lehetővé az online munkavégzést az alkalmazottaknak a COVID-19 miatt kialakult helyzetben. Nem csak a napi működésüket kellett módosítani, hanem a toborzás-kiválasztási folyamataikat is. A szoftverfejlesztő és egyéb IT ügyfeleink gyorsan és hatékonyan tudtak reagálni a változásokra, míg mások kevésbé. A pénzügyi területen tevékenykedő ügyfelünknek nehézséget jelentett, hogy korábban minden jelölttel, minden forduló személyesen történt, és a jelöltekkel személyesen találkozott nem csak a szakmai vezető és a HR vezető, hanem a vezérigazgató is, mielőtt meghozták volna a végső döntést az ajánlat kiadásáról. 


Cél és kihívás

Az Ügyfelünk a kialakult nehéz helyzetben azzal fordult hozzánk, hogy segítsük őket néhány ötlettel, hogyan tudk folytatni a toborzás-kiválasztást. Fontos volt számukra, hogy hatékony és gyors, a jelöltek számára is egyszerű, illetve kényelmes megoldásokat tudjanak biztosítani. Kérték, hogy végezzünk piackutatást és javasoljunk nekik megoldásokat. 

Cselekvési terv

A segítségnyújtás kezdetén felvázoltuk az Ügyfelünknek az ötletgyűjtés menetrendjét, illetve azokat a pontokat, amikkel kapcsolatban alternatívát fogunk javasolni. A célunk az volt, hogy olyan alkalmazható és konkrét javaslatokkal álljunk elő számukra, amelyek révén a szervezet egészében megvalósulhat a COVID-19 miatt kialakult helyzetben is az eredményes toborzás-kiválasztás. 


Folyamat

A legfontosabb feladatunk az volt, hogy olyan releváns adatokat készítsünk elő, amelyek Ügyfelünk egyediségének és sajátos elvárásainak is megfelel. A felmérés végén ismertettük a javaslatainkat és a kidolgozott megoldásainkat, melyeket Ügyfelünk az aktuális helyzetnek megfelelően tudott alkalmazni. Javasoltunk egy gyorsan bevezethető és könnyen kezelhető online kommunikációs platformot, amit nem csak belső kommunikációra, hanem a videó interjúk lebonyolítására is tudnak használni több résztvevővel. Felhívtuk a figyelmüket, hogy szituációs feladatok vagy szakmai esettanulmányok közös átbeszélésével, a közvetlen kollégákkal való együtt-gondolkodás keretében a jelöltek soft skilljeit és azt a bizonyos kémiát is fel tudják mérni, szintén online. Az ajánlatadás és elfogadás, a szerződés pontjainak az egyeztetése emailben megoldható, az aláírás pedig digitális aláírással vagy nyomtatással és scanneléssel szintén kiküszöbölhető a jelenlegi helyzetben. Gondot okozott Ügyfelünknek, hogy a jövendőbeli munkatársnak a felszerelését, jelen esetben a laptopját és mobiltelefonját, hogyan adják át. Az Enloyd felmérte, hogy milyen csomagküldő szolgáltatások érhetőek el és javasolt egy költséghatékony megoldást. Ezt követően az onboarding folyamat a közös kommunikációs platformon el tud indulni segítőkész kollégák támogatásával.

Hatások

A felvázolt megoldásokat rövid időszak, akár egy-két nap leforgása alatt javasoltuk bevezetni. Ebben olyan elemek szerepeltek, amik kiterjednek az interjúztatás, a beléptetés és az onboarding folyamataira is és általuk gördülékenyen folytatható és megoldható a létszámnövekedés.


Egyediség

Az Ügyfelünk a tőlünk kapott ötleteket két nap alatt tudta működésébe implementálni. Ezek mentén sikeresen maguk mögött tudnak egy végső interjúztatást, egy ajánlatadást és egy beléptetést is. Az új kolléga megkapta munkaeszközeit és onboardingját elkezdték. Javaslatainkkal le tudtak zárni egy kiválasztást és el tudtak kezdeni egy beléptetést. Az általunk javasolt megoldások bevezetésével továbbra is tudják tartani a tervezett növekedési ütemet és a vállalat kitűzött üzleti céljait.

Érdekesnek találta?

Lépjen velünk
kapcsolatba

Érdekel