Facebook Pixel

Kedvenc ajánlatok

Antal 5 hatékony toborzási eszközt és módszert mutat be

A toborzási folyamat általában körülbelül 4 hétig tart. A legtöbb időt a jelölt CV-jének beérkezésére kell várni, és a toborzási folyamat során a leggyakrabban alkalmazott módszerek a technikai ismeretek tesztelése (55%), a nyelvi ismeretek tesztelése (44%) és az üzleti feladatok megoldása (40%). Ez az Antal "Toborzási trendek" című jelentéséből derül ki.

Azt gondolnánk, hogy a tipikus kvalifikációs beszélgetés nem sokkal több, mint egy bizonyos kiszámítható tendenciával rendelkező társasági beszélgetés. A konferenciateremben vagy online történő találkozó, a hibátlan CV és a szokásos kérdések: Hol szeretnél lenni öt év múlva? Mi volt a legnagyobb kudarcod? Mik a te erősségeid és gyengeségeid? A legmegfelelőbb jelölt kiválasztása nem könnyű dolog, és jelentős erőforrásokat, mint például időt és pénzt igényel. Hogyan lehetne sikeres a toborzási beszélgetés mind a munkáltató, mind a jelölt szempontjából? Hogyan válasszuk ki a megfelelő személyt a megfelelő helyre, és zárjuk le sikeresen a toborzást?

#1 Felgyorsult labda technika

Az nem tipikus kérdések arra késztetik a jelölteket, hogy nyíljanak meg és őszinte válaszokat adjanak. Az ügyes jelöltek felkészülnek a tipikus interjúkérdésekre és ugyanolyan ügyes módon próbálják meg minden negatív véleményt pozitívra fordítani, mert attól félnek, hogy a gyengeségek vagy érzékenységek bevallása ellenük számít majd. Ez a stratégia általában ellentétes hatást vált ki a vezérigazgatóknál, mert a jelölt kevésbé őszinte és megbízható benyomást kelt.

Ahhoz, hogy túllépjünk a megtanult válaszokon, sok toborzó saját interjúkérdéseket dolgozott ki, hogy jobban megértsék, milyen is a jelölt valójában. Ilyen kérdések lehetnek például: "Ha mindenki az 5%-os lakosság képviselője lenne a saját egyedi képességével, akkor mi lenne a tiéd?", "Mit gondolsz, milyen téves meggyőződése van leggyakrabban másoknak rólad?" - mondja Klaudia Walentynowicz, az Antal Senior Tanácsadója, IT szolgáltatások.

#2 Direct Search

A munkaadók többsége a toborzás megkezdésekor álláshirdetéseket ad fel ismert portálokon, ez egy bevált technika, de néha kevésbé hatékony. Ez különösen igaz az IT-vel kapcsolatos pozíciókra, magas rangú menedzseri állásokra vagy mérnöki specialistái állásokra, ahol a munkaerőpiac kisebb, mint az állásajánlatok.

A válasz erre a helyzetre a Direct Search. Ez a technika azt jelenti, hogy a toborzók közvetlenül kapcsolatba lépnek azokkal, akik rendelkeznek a szükséges készségekkel és tapasztalattal, de aktívan nem keresnek munkát. A tapasztalt toborzók és fejvadászok el tudják érni azokat, akik nem ismerik fel a lehetőségeket és a munkahelyváltás szükségességét, és nem jelentkeznének hirdetésre. A Direct Search további előnye, hogy a toborzási folyamatba bevont személyek megfelelően illeszkednek a pozícióhoz - magyarázza Aleksandra Misiak, az Antal toborzója, IT szolgáltatások.

#3 Assesment Center

Az egyik legnehezebb lépés a toborzásban az, hogy objektív módon ellenőrizzük a jelölt személyes kompetenciáit és munka alatti viselkedését időnyomás vagy stresszhelyzetek alatt. Ez nagy kockázattal jár, hogy olyan személyt alkalmazunk, aki nem illik az szervezetbe, és új jelöltek toborzására van szükség. Ilyen esetben az egyik legjobb technika az Assesment Center.

Az ilyen típusú toborzási fázis során a jelöltek egyéni és csoportos feladatokat oldanak meg, amelyek kifejezetten a pozícióhoz szükséges kulcskompetenciák ellenőrzésére készültek. A feladatok megoldása során a jelöltek több Assessor által kerülnek értékelésre egyszerre, ami teljesen objektív értékelést tesz lehetővé a jelöltek képességeiről, és hosszú távú és gyümölcsöző együttműködést eredményezhet a kiválasztott "egyedülival"- magyarázza Katarzyna Bątkiewicz, az Antal Senior Tanácsadója, IT szolgáltatások

#4 Tesztek és felvételi feladatok, és a jelölt értékelése a kvalifikációs interjú után

A technikai és nyelvi ismeretek tesztelése a leggyakrabban alkalmazott módszerek a toborzási folyamatok során olyan iparágakban, mint a reklám- és PR ügynökségek, bankok, biztosítók, pénzügyi intézmények, gyógyszeripar, orvosi eszközök és FMCG. A válaszadók jelentős része (44%) is felhívja a figyelmet a business case-ek megoldására. A kiskereskedelem képviselőinek 42%-a azt tapasztalta, hogy szervezetükben a technikai ismeretek tesztelése mellett fontos a jelölt online profiljának elemzése.

A toborzási folyamat nemcsak a munkaadó és a munkakereső közötti beszélgetésből áll. Gyakran segítséget nyújtanak hozzá különböző eszközök. Az IT szektorban, valamint a bankokban, biztosítóknál és pénzügyi intézményeknél munkát kereső jelölteknek gyakran szembe kell nézniük technikai ismeretek tesztelésének követelményével a toborzási folyamat során. Az idegen nyelveket beszélők, akik a SSC/BPO szektorban keresnek állást, nyelvtudásukat ellenőrző teszteknek vannak kitéve. Ezenkívül a banki, biztosítási és pénzügyi intézmények területén dolgozni kívánó jelöltek, valamint a FMCG szektorban munkát keresők gyakran szembesülnek egy példa business case megoldásának feladatával. A fentiekben említett feladatok eredményei nagyban megkönnyítik a foglalkoztatásról vagy a jelölt elutasításáról szóló döntés meghozatalát - mondja Aleksandra Misiak, az Antal IT Services toborzója.

#5 Metaverse

Az Antal "Toborzási trendek" című jelentéséből kiderül, hogy a válaszadók majdnem 40%-a a Metaverse-t jelentős szerepet játszó közegként kezeli a toborzásban. A virtuális valóság felhasználása a toborzási folyamatok lebonyolításában tehát a közeljövőben az egyik legnépszerűbb munkamódszerré válhat az iparágban. A Metaverse egy online tér – egy virtuális világ, ahol avatárunkba bújva mindenféle tevékenységet végezhetünk. Ez a mindennapi tevékenységektől az üzleti tevékenységekig terjed, beleértve a toborzást is.

Ez a jelenlegi trend. A vállalatok módszereket keresnek a tevékenységeik optimalizálására, a siker arányának növelésére és a munkaerő-piaci versenyképesség megőrzésére. A Metaverse egyik nagy előnye, hogy a lineáris kommunikációtól, amely a válaszidőtől és a felhasználók szöveg-, video- és képalapú egymástól független interakcióitól függ, áttérhetünk a valódi, valós idejű párbeszédre. Egy dolgozó bevezetése a Metaverse-en keresztül számos előnnyel járhat. Az új csapattag számára az interaktív beilleszkedési platform és a digitális képzési anyagok elérhetővé tétele megkönnyítheti a cég struktúrájában való eligazodást. Előrejelzéseink szerint elsőként az ICT területén és az IT szakemberek tudják majd kihasználni a metarekrutációt. Az Antal "Toborzási trendek" című jelentéséből kiderül, hogy a Metaverse-t toborzási eszközként használók között a legtöbben a reklám- és PR ügynökségek (58%) és a FMCG (51%) dolgozói közül kerülnek ki - teszi hozzá Klaudia Walentynowicz, az Antal IT Services senior tanácsadója.
Kérdése van? Kérdezze a szerzőt: