Facebook Pixel

Kedvenc ajánlatok

Hogyan biztosíthatjuk az ajánlattétel sikerességét?

Hogyan biztosíthatjuk az ajánlattétel sikerességét?

Az ajánlattétel fontos része a toborzási folyamatnak, hiszen egy jól időzített és vonzó ajánlattal megnyerhetjük magunknak a jelöltet. Recruitment Consultant kollégánk, Koch Eszter foglalta össze a legjobban bevált gyakorlatokat az ajánlattétellel kapcsolatban.

Az álláskeresők általában több cég ajánlatából választhatnak, sőt saját cégük is tehet ellenajánlatot (counteroffer-t). Sok esetben a felmondás benyújtásakor kerül sor egy kedvezőbb ellenajánlat adására, máskor pedig a munkáltató sejti meg a távozás szándékát és egy ellenajánlattal vissza tudja tartani a váltásra készülő munkatársat. Vonzó ajánlatot prezentálhatunk a jelöltnek egy részletes, minden juttatást tartalmazó írásos ajánlat elkészítésével, amely tartalmazza az összes pénzbeli (fizetés, cafeteria stb.) és egyéb, nem pénzbeli juttatásokat (home office, rugalmas munkaidő, tréningek, nyelvórák biztosítása stb.)

Az ajánlat kötelező és ajánlott elemei
A pénzbeli elemek közül a leggyakoribbak az alapfizetés, cafeteria, bejárási támogatás (benzinköltség, bérlettámogatás) és az egészségpénztári/magánnyugdíjpénztári hozzájárulás. Más elemekkel is megtámogathatjuk az ajánlatot, amelyek nem pénzbeli juttatások, ilyen például a tréningkeret, home office, team building, céges nyelvórák, felsőfokú tanulmányok támogatása, céges sportolási lehetőség, céges autó, laptop, mobiltelefon használat, AYCM kártya, BKK bérlet. Külön pozitívum a pályázóknak, ha a bruttó és nettó összeget is feltüntetjük az alapfizetésnél és minden juttatásnál, és összegezzük, főleg ha sok a juttatási elem. Még vonzóbb munkaadóként tűnhetünk fel a jelölt számára, ha telefonon is átbeszéljük vele az ajánlat tartalmát, kérdés esetén pontosítunk vele.

Bónusz és teljesítménybónusz
Bónusz (havi, negyedéves, éves) esetén fontos írásban vagy a szóbeli beszélgetés során elmondani azt is, hogy mihez van kötve a bónusz - jelenléthez, a cég vagy egy adott csoport teljesítményéhez vagy egyéni teljesítményhez. Teljesítménybónusz esetén további segítség a jelölteknek, ha nem is tudunk konkrét összeget mondani, de minél több információt megosztunk a bónusz kapcsán: mennyi a maximuma, mit szükséges hozzá teljesíteni, átlagban a dolgozók mennyit érnek el.

A váltás rejtett mozgatórugói
Fontos feltérképezni az interjú során, mennyire elsődlegesen a fizetés miatt vált a jelölt. Számos esetben egyéb tényezők befolyásolják döntését, például fontosabb számára a részmunkaidő, rugalmas munkaidő vagy a home office. Ilyen esetekben hozzájárulhat a pozitív döntéshez, ha ezek az elemek is szerepelnek az ajánlatban. Egy személyzeti tanácsadó céggel való együttműködés nagy előnye, hogy mindig alaposan körbejárjuk a jelöltek motivációját, naprakész piaci információkkal rendelkezünk a fizetési csomagokról, és ezáltal ügyfeleinknek tudunk segíteni az ajánlat testreszabásában is.

A kapcsolattartás fontossága
A rendszeres kapcsolattartás a jelölttel kiemelt fontosságú nemcsak az ajánlatadáskor, hanem a teljes toborzási folyamat során. A telefonhívások során naprakész információt szerezhetünk a jelölt egyéb pályázatairól, illetve választ kaphat az őt érdeklő kérdésekre. Sokszor merül fel tisztázandó kérdés a bónusz, az előrelépési lehetőségek kapcsán, vagy akár a bérfejlesztés területével kapcsolatban.

Tetszett a cikk? Ha segítségre lenne szüksége akár az ajánlatokkal vagy toborzási szolgáltatásokkal kapcsolatban, vegye fel velünk a kapcsolatot. 

Kérdése van? Kérdezze a szerzőt: