Hogyan biztosíthatjuk az ajánlattétel sikerességét?
Az ajánlattétel fontos része a toborzási folyamatnak, hiszen egy jól időzített és vonzó ajánlattal megnyerhetjük magunknak a jelöltet. Recruitment Consultant kollégánk, Koch Eszter foglalta össze a legjobban bevált gyakorlatokat az ajánlattétellel kapcsolatban.
Az álláskeresők általában több cég ajánlatából választhatnak, sőt saját cégük is tehet ellenajánlatot (counteroffer-t). Sok esetben a felmondás benyújtásakor kerül sor egy kedvezőbb ellenajánlat adására, máskor pedig a munkáltató sejti meg a távozás szándékát és egy ellenajánlattal vissza tudja tartani a váltásra készülő munkatársat. Vonzó ajánlatot prezentálhatunk a jelöltnek egy részletes, minden juttatást tartalmazó írásos ajánlat elkészítésével, amely tartalmazza az összes pénzbeli (fizetés, cafeteria stb.) és egyéb, nem pénzbeli juttatásokat (home office, rugalmas munkaidő, tréningek, nyelvórák biztosítása stb.)
Az ajánlat kötelező
és ajánlott elemei
A pénzbeli elemek közül a leggyakoribbak az alapfizetés,
cafeteria, bejárási támogatás (benzinköltség, bérlettámogatás) és az egészségpénztári/magánnyugdíjpénztári
hozzájárulás. Más elemekkel is megtámogathatjuk az ajánlatot, amelyek nem
pénzbeli juttatások, ilyen például a tréningkeret, home office, team building,
céges nyelvórák, felsőfokú tanulmányok támogatása, céges sportolási lehetőség,
céges autó, laptop, mobiltelefon használat, AYCM kártya, BKK bérlet. Külön
pozitívum a pályázóknak, ha a bruttó és nettó összeget is feltüntetjük az
alapfizetésnél és minden juttatásnál, és összegezzük, főleg ha sok a juttatási
elem. Még vonzóbb munkaadóként tűnhetünk fel a jelölt számára, ha telefonon is
átbeszéljük vele az ajánlat tartalmát, kérdés esetén pontosítunk vele.
Bónusz és
teljesítménybónusz
Bónusz (havi, negyedéves, éves) esetén fontos írásban vagy a szóbeli
beszélgetés során elmondani azt is, hogy mihez van kötve a bónusz - jelenléthez,
a cég vagy egy adott csoport teljesítményéhez vagy egyéni teljesítményhez. Teljesítménybónusz
esetén további segítség a jelölteknek, ha nem is tudunk konkrét összeget
mondani, de minél több információt megosztunk a bónusz kapcsán: mennyi a
maximuma, mit szükséges hozzá teljesíteni, átlagban a dolgozók mennyit érnek el.
A váltás rejtett
mozgatórugói
Fontos feltérképezni az interjú során, mennyire elsődlegesen a fizetés miatt
vált a jelölt. Számos esetben egyéb tényezők befolyásolják döntését, például
fontosabb számára a részmunkaidő, rugalmas munkaidő vagy a home office. Ilyen
esetekben hozzájárulhat a pozitív döntéshez, ha ezek az elemek is szerepelnek
az ajánlatban. Egy személyzeti tanácsadó céggel való együttműködés nagy előnye,
hogy mindig alaposan körbejárjuk a jelöltek motivációját, naprakész piaci
információkkal rendelkezünk a fizetési csomagokról, és ezáltal ügyfeleinknek
tudunk segíteni az ajánlat testreszabásában is.
A kapcsolattartás
fontossága
A rendszeres kapcsolattartás a jelölttel kiemelt fontosságú
nemcsak az ajánlatadáskor, hanem a teljes toborzási folyamat során. A
telefonhívások során naprakész információt szerezhetünk a jelölt egyéb
pályázatairól, illetve választ kaphat az őt érdeklő kérdésekre. Sokszor merül
fel tisztázandó kérdés a bónusz, az előrelépési lehetőségek kapcsán, vagy akár
a bérfejlesztés területével kapcsolatban.
Tetszett a cikk? Ha segítségre lenne szüksége akár az
ajánlatokkal vagy toborzási szolgáltatásokkal kapcsolatban, vegye fel velünk a
kapcsolatot.